Shutterstock_495236989
Shutterstock_495236989

Как отелю научиться сортировать мусор

Елена Кузьменко рассказала о том, как столичный гостиничный комплекс сортирует отходы

Два дні тому стало відомо, що з 1 жовтня цього року в Україні почнуть діяти нові державні будівельні норми (ДБН) з проектування готелів, в яких будуть передбачені обов'язкові вимоги щодо облаштування сучасних систем роздільного сортування сміття. Про це повідомляє в Facebook заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

«Ця корисна ініціатива сприятиме зменшенню шкідливого впливу на навколишнє середовище і вчитиме культурі поводження з відходами. Вона вводиться з 1 жовтня при проектуванні нових або реконструкції існуючих готелів. Ми будемо відходити від радянських практик збору сміття і назавжди залишати в минулому такі речі як сміттєпроводи », — зазначив Парцхаладзе. 

Олена Кузьменко, директорка з продажів Mercure Kyiv Congress, розповіла Kiev24, чому важливо сортувати сміття, що варто розповідати співробітниками та проте, як підготувати гостей. 

На превеликий жаль, людство зацікавилось захистом навколишнього середовища лише пiсля того, як зазнало негативних наслідків та проблем. Питання під грифом «еко», на сьогодні, найбільш актуальні та першочергові. Одним iз важливих аспектiв для збереження екологiї є саме сортування смiття.

Рiч у тому, що сировина має можливiсть розкладатись десятки, а деякi — сотнi рокiв. Завдяки сортируванню полiпшується процес утилiзацiзації та сприяє вториннiй переробцi більшості вiдходiв у нову продукцію. 

Враховуючи сучасні реалії, підприємства першочергово опікуються фінансовими показниками ніж екологічними проблемами зовнішнього середовища. На відміну від інших європейських країн, культура поводження з відходами для України ще нова. Безумовно, вплив державного сектору є вкрай важливим, який значно прискорить процес «екологізації».

Через те, що готелі є закладами з великим обсягом відходів, сортування є неабияк актуальним. Впровадження будь-якої нової системи безумовно займає певний час, тому сам процес переходу легше організувати поступово. Робота проводиться в двох напрямках:

Вплив на свідомість та обізнаність (коротше кажучи — менталітет) шляхом інформування та донесення важливої інформації до гостей та співробітників.

Встановлення контейнерів відповідно типам відходів: «папiр», «пластик», «скло» та «залізні предмети».

Mercure Kyiv Congress входить до складу міжнародного оператора AccorHotels, тому практика колег зі всього світу активно переймається й впроваджується. В рамках проекту «Planet21», готельний комплекс вже зробив перші кроки до сортування відходів — в публічних зонах встановлені спеціальні контейнери зі збору пластикових кришок, батарейок та макулатури й відповідна організація вивезення спеціальними компаніями для подальшої утилізації.

Наступними кроками є:
— Розробка процедур та проведення тренінгів для співробітників, донесення суті процесу, його впливу на збереження екології.
— Інформування гостей при поселенні та під час перебування відносно діяльності готелю в даному напрямі.
— Збір та ведення статистики щодо збору та утилізації.
— Популяризація сортування в соціальних мережах готелю та інших джерелах інформації.
— Заохочення партнерів до сортування.
— Максимальна діджиталізація та зведення до мінімуму використання печатних матеріалів.
— З жовтня 2019 відмова від використання пластикових соломинок на користь паперових.

Підбивши підсумки, основними завданнями перед готелями є робота зі еко-свідомістю та організація процесу сортування.