Obrr
Obrr

Туризм VS Коронавірус: наслідки, аналіз, сценарії виходу із кризи

Детальніше для «Киев24» - Олена Кузьменко

Беззаперечно, туристична галузь та супутні сфери обслуговування є найбільш чутливими секторами економіки. Будь-які зовнішні та внутрішні зміни на ринку миттєво впливають на попит. В принципі - саме те, що відбувається зараз є наочним прикладом як фактично вся travel-індустрія «пішла на карантин» у прямому значенні. Туристичні оператори, готелі, авіаперевізники, транспортні компанії, заклади харчування, сфера послуг водночас перейшли у режим «очікування». А разом із тим мільйони співробітників по всьому світу.  Детальніше для «Киев24» - Олена Кузьменко, директор з продажу Mercure Kyiv Congress.

Світові показники

Згідно статистичних даних компанії STR, в період з 16 по 22 березня у порівнянні 2019 та 2020 рр. втрати по показнику OCC (occupancy – в перекладі «завантаженість у %») для країн є наступними:

Показник нижче -90%: Італія – 96%, Чехія – 96%, Греція – 94%, Австрія  - 93%, Польща – 91%, Румунія – 91%, Ізраїль – 91%, Болгарія – 91%, Угорщина – 90%, Сербія – 90%

Показник -80-90%: Бельгія – 89%, Грузія -86%, Україна – 86%, Литва – 85%, Іспанія – 85%, Кувейн – 85%, Франція – 84%, Туніс – 84%, Нідерланди – 84%, Швейцарія – 83%, Данія - 83%, Німеччина – 83%, Марокко - 80%, Швеція – 80%

Показник -70-80%: Фінляндія -79%, Португалія -78%, В’єтнам – 77%, Південна Корея – 77%, Ірландія – 77%, Бахрейн – 75%, Туреччина – 75%, Оман – 75%, Білорусія – 74%, Саудівська Аравія – 74%, Єгипет - 74%, Малайзія – 74%, Кенія – 72%, Китай – 72%

Показник -60-70%: Гана – 69%, Йорданія – 68%, Танзанія – 68%, Японія – 68%, Шрі-Ланка – 67%, Індія – 67%, Тайланд – 66%, Великобританія – 63%, Ефіопія – 62%, Камбоджа – 62%, Індонезія – 61%, Філіпіни – 60%

Показник -50-60%: Лаос – 58%, Мальдіви – 56%, Об’єднані Арабські Емірати – 54%, Російська Федерація – 52%, Сінгапур – 51%, Південна Африканська Республіка -50%

Показник -30-50%: Австралія – 47%, Нігерія – 45%, Нова Зеландія – 44%, Катар – 30%

Дані про втрати заброньованих номероночей основних міст Центральної та Східної Європи у період 16-22 березня у % становлять:

Прага – 97%

Таллін – 96%

Будапешт – 93%

София – 93%

Варшава – 92%

Київ – 90%

Рига – 90%

Стосовно майбутніх прогнозів для готелів. Жоден експерт галузі поки що не наважується надати конкретні цифри, об’єктивно оцінити ситуацію та підрахувати збитки наперед.  

Наразі суттєвим є збір фактичної інформації для подальшого аналізу та підготовка антикризових програм. На прикладі однієї з найбільших світових готельних мереж – AccorHotels. Щотижня кожний готель звітує в регіональні офіси стосовно динаміки. Дані обробляються та направляються у штаб-квартиру, звідки надсилаються рекомендації та політика.

 Українські реалії

Враховуючи всю нестабільність політичної та економічної ситуації з часів незалежності – ми сьогодні є свідками найбільш нестандартної картини.

Об’єктивно: туристична індустрія перша відчула на собі наслідки кризи, а вийде із неї останньою. Завершення карантину буде лише початком випробувань та пошуків шляхів відновлення. Саме тому, всі представники сфери мають вже зараз готувати одразу декілька планів «Б».

Для представників бізнесу це є час виходу із умовної «зони комфорту», пошуку нестандартних рішень, брейнстормів, «перезавантаження» політики продажу та маркетингу, позиціонування на ринку і водночас перегляду затратної частини.

Тоді як у влади і відповідальних міністерств та департаментів за туризм є чудова нагода проявити активність та реабілітувати галузь.

Як вище зазначено, travel-індустрія є сектором економіки. Після погашення пандемії та відкриття кордонів, постане важлива задача – розвиток не лише в'їзного, а і внутрішнього туризму. Популяризація та промоція мають проводитись на національному рівні, а в свідомості громадян міцно закріпити розуміння «я роблю гарну справу - допомагаю власній країні».

Позитивні результати може дати спеціально розроблена державна програма співпраці туристичних операторів, готелів, санаторіїв, транспортних компаній, культурних центрів та закладів харчування.

На сьогодні, важливо абстрагуватись від песимістичних настроїв, слідкувати за ситуацією, адаптуватись та планувати. Поміж тим, найголовнішим залишається здоров’я та людське життя. Тому безпека понад усе.