В УЗ зазначили, що швейцарці закуповують поїзди іншого типу, а також наголосили на відмінностях в оподаткуванні.

«Укрзалізниця» збирається придбати у виробника Stadler 80 електричок по 15 мільйонів доларів кожна. Це майже удвічі більше, ніж вартість електричок цієї ж компанії для швейцарської залізниці, повідомляє видання «Мінтранс».

За тендером, який провела швейцарська залізниця, Stadler виграла конкурс з пропозицією $2,16 млрд. За ці кошти буде продано 286 поїздів Stadler Flirt (п’ятивагонні поїзди на 262 місця першого і другого класів) за $7,55 млн за штуку.

Натомість, УЗ планує придбати 80 поїздів на 250 та 300 посадочних місць. В середньому вартість одного поїзду для України очікується на рівні 396 млн грн, або $15 млн.

Член правління «Укрзалізниці» Орест Логунов повідомив, що Україна збирається купити електрички такої ж довжини, тобто також 5-вагонні. Але заявив про «неприпустимість» порівняння електричок для Швейцарії та України.

З його слів, порівнювати продукцію не можна з наступних причин:

  1. В інформації про придбання електропоїздів для Швейцарії йдеться про суму договору. В тендерній документації, опублікованій УЗ, йдеться лише про очікувану вартість закупівлі, необхідну для оголошення торгів. Реальна вартість буде встановлена за результатами відкритого тендеру. Очікувана вартість придбання встановлена на основі комерційних пропозицій, отриманих від вітчизняних та іноземних виробників техніки за методикою, визначеною наказом МЕРТ від 18 лютого 2018 року №275.
  2. В повідомленні про придбання рухомого складу для залізниць Швейцарії йдеться про приміські поїзди. В замовленні УЗ з 80 поїздів є 20 поїздів для міжрегіональних перевезень, які значно відрізняються за рівнем комфортності, оскільки вони призначені для тривалих (5-7 годин) подорожей. Відповідно, мають різну вартість.
  3. У тендерній документації УЗ очікувана вартість закупівлі вказана з врахуванням ПДВ 20% та митних платежів, в той час як в Швейцарії рівень ПДВ 7,7%. Більш того, митні платежі не використовуються, оскільки це для них продукція вітчизняного виробництва.
  4. Для залізниць Швейцарії закуповуються електропоїзди з шириною кузова 2880 мм, а в технічних завданнях на електропоїзди для залізниць України прописана ширина кузова не менше 3400 мм. Це зроблено для того, щоб за однакової довжини поїзда отримати більшу пасажиромісткість та кращі умови перевезення пасажирів (більше простору). Відповідно, виготовлення поїздів потребує більшої витрати матеріалів, а також витрат на розробку та випробовування конструкції електропоїздів.
  5. Партія поїздів, замовлена залізницями Швейцарії, фактично втричі більше, ніж заплановане замовлення УЗ. Відповідно при більшій партії замовлення виробники як правило надають значні знижки.

Фото: Фейсбук