Всупереч блекауту: парламентарі намірені випустити на маршрути Києва електробуси

Головне
Всупереч блекауту: парламентарі намірені випустити на маршрути Києва електробуси

Подібну вимогу окрім Києва передбачають для кожного міста, де кількість жителів перевищує 250 тисяч осіб. Перейти на сучасний електротранспорт пропонують до 2030 року.

Законопроект №8172 уже рекомендував до розгляду в сесійній залі Комітет Верховної Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг.

Відповідно до документу, на міських автобусних маршрутах кількість електробусів у відсотковій частці серед парку автобусів має становити не менше 25% на 1 січня 2027 року та не менше 50% на 1 січня 2030 року.

Нині у автопарку «Київпастрансу» про електробуси мріють. Щоправда, в закупці такий транспорт вдвічі дорожчий за звичайні автобуси.

Про намір придбати за 319 млн грн 17 нових підприємство повідомляло на початку року. Київ претендував тоді на гроші, передбачені Кіотським протоколом, в рамках якого могли отримати фінансування Вінниця та Запоріжжя. Відповідно до договору на транспорт загалом передбачалося 24 млн євро, з них на 22% від суми претендувала столиця. Закупка електробусів була прописана і в офіційній програмі дій мера Віталія Кличка на 2022 рік.

Зрештою, 8 квітня мав відбутися аукціон щодо їх закупівлі, а до 31 грудня – вони мали бути доставлені до столиці. Проте, вочевидь, в умовах війни, не склалося. Тоді, відповідно до вимог покупця, зазначених на Prozorro, всі автобуси мали бути низькопідлоговими, з кондиціонерами, мати не менше 30 сидячих місць, 2022 року виготовлення. В комплекті до них – 13 зарядних станцій.  

Електробуси, які не поступаються за якістю від західноєвропейських невеликими партіями випускають на львівському підприємстві «Електрон». На початку цього року там обіцяли виготовити 250 одиниць для перевезення львівських пасажирів.

З огляду на загазованість повітря у столиці та особливості інфраструктури, у Києві можна щонайменше 80% автобусів на газу замінити на електротранспорт, заявляв тоді в коментарі «Українській енергетиці» експерт з питань транспорту Олександр Красноштан. Така заміна вигідна ще й тому, що за вартістю електроенергії електроавтобус вигідніше тролейбуса і трамвая у 8-10 разів. Водночас фахівець радив продумати, де вигідніше пускати електробус на батареї, а де тролейбус з функціями електробусу.

Також, за підрахунками керівника Асоціації ринку електромобілів Арсенія Абдураїмова, для заміщення маршруток Києву потрібно 500 електробусів, а мінімальна потреба міста складає 150 одиниць.

Нагадаємо, після прийняття рішення Київради про закупку електробусів, навіть називали, коли і на яких маршрутах столиці вони з’являться першими. А у 2020 році у столиці тестували електробус, щоправда, білоруського виробництва. Це відбувалося під час оголошення наміру в Україні замінити увесь громадський транспорт електричним.

КиївNews

Новини

10 Квітня 2024

У Києві зробили важливу заяву про роботу синьої гілки метро: деталі

Школа англійської мови Cambridge Club

Глава Пентагону засумнівався в ефективності атак на НПЗ Росії. Його розкритикував сенатор і згадав про вибори

9 Квітня 2024

Стало відомо, коли розпочнеться масштабний сезон тюльпанів на Київщині

Данія виділила 5,8 мільйона доларів на відновлення української енергосистеми

Україна і ще вісім країн приєдналися до продовження санкцій ЄС проти Росії

8 Квітня 2024

У Києві експосадовець вимагав гроші від підприємця за дозвіл на стихійну торгівлю

у РФ роздумують, чи допустити турецького омбудсмена до українських військовополонених

Лубінець звернувся до ООН і Червоного Хреста

7 Квітня 2024

«без підтримки нам буде важко»

Зеленський розповів, скільки систем Patriot потрібно, щоб «закрити Україну повністю»

Зеленський щодо можливості отримання допомоги від США у кредит

6 Квітня 2024

йшлося про війну і підтримку

Всі новини ⇢