Всупереч блекауту: парламентарі намірені випустити на маршрути Києва електробуси

Головне
Всупереч блекауту: парламентарі намірені випустити на маршрути Києва електробуси

Подібну вимогу окрім Києва передбачають для кожного міста, де кількість жителів перевищує 250 тисяч осіб. Перейти на сучасний електротранспорт пропонують до 2030 року.

Законопроект №8172 уже рекомендував до розгляду в сесійній залі Комітет Верховної Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг.

Відповідно до документу, на міських автобусних маршрутах кількість електробусів у відсотковій частці серед парку автобусів має становити не менше 25% на 1 січня 2027 року та не менше 50% на 1 січня 2030 року.

Нині у автопарку «Київпастрансу» про електробуси мріють. Щоправда, в закупці такий транспорт вдвічі дорожчий за звичайні автобуси.

Про намір придбати за 319 млн грн 17 нових підприємство повідомляло на початку року. Київ претендував тоді на гроші, передбачені Кіотським протоколом, в рамках якого могли отримати фінансування Вінниця та Запоріжжя. Відповідно до договору на транспорт загалом передбачалося 24 млн євро, з них на 22% від суми претендувала столиця. Закупка електробусів була прописана і в офіційній програмі дій мера Віталія Кличка на 2022 рік.

Зрештою, 8 квітня мав відбутися аукціон щодо їх закупівлі, а до 31 грудня – вони мали бути доставлені до столиці. Проте, вочевидь, в умовах війни, не склалося. Тоді, відповідно до вимог покупця, зазначених на Prozorro, всі автобуси мали бути низькопідлоговими, з кондиціонерами, мати не менше 30 сидячих місць, 2022 року виготовлення. В комплекті до них – 13 зарядних станцій.  

Електробуси, які не поступаються за якістю від західноєвропейських невеликими партіями випускають на львівському підприємстві «Електрон». На початку цього року там обіцяли виготовити 250 одиниць для перевезення львівських пасажирів.

З огляду на загазованість повітря у столиці та особливості інфраструктури, у Києві можна щонайменше 80% автобусів на газу замінити на електротранспорт, заявляв тоді в коментарі «Українській енергетиці» експерт з питань транспорту Олександр Красноштан. Така заміна вигідна ще й тому, що за вартістю електроенергії електроавтобус вигідніше тролейбуса і трамвая у 8-10 разів. Водночас фахівець радив продумати, де вигідніше пускати електробус на батареї, а де тролейбус з функціями електробусу.

Також, за підрахунками керівника Асоціації ринку електромобілів Арсенія Абдураїмова, для заміщення маршруток Києву потрібно 500 електробусів, а мінімальна потреба міста складає 150 одиниць.

Нагадаємо, після прийняття рішення Київради про закупку електробусів, навіть називали, коли і на яких маршрутах столиці вони з’являться першими. А у 2020 році у столиці тестували електробус, щоправда, білоруського виробництва. Це відбувалося під час оголошення наміру в Україні замінити увесь громадський транспорт електричним.

КиївNews

Новини

26 Липня 2024

ДТЕК змінив умови відключення світла у Києві: зміни торкнуться всіх

У Києві анонсували зміни на транспортних розв'язках

Очільник Пентагону про російські й китайські військові літаки біля Аляски: «це не стало несподіванкою»

25 Липня 2024

Відключень світла, опалення та води не уникнути: хто зимою опиниться у гірших умовах

«Вірні Москві, а не Богу» – капелан Сергієв у Конгресі США про релігійну політику РФ на окупованих територіях

на тлі виступу Нетаньягу біля Капітолію зібралися протестувальники

24 Липня 2024

Чехія запустить другий проєкт із закупівлі боєприпасів для України

«Умови та час ще не назріли» – глава МЗС Китаю про переговори між Україною та РФ

важливо, щоб Пекін почув про війну безпосередньо від України

23 Липня 2024

ДТЕК втратив 90% генерації через обстріли, але планує повернути понад половину восени

Зла і дурна: Трамп відзначився образливим коментарем про Камалу Гарріс

Байден повідомив, що залишиться на посаді президента США до кінця терміну

22 Липня 2024

СБУ видала підозру настоятелю храму на Херсонщині, який закликав приєднатися до Росії

Всі новини ⇢