Всупереч блекауту: парламентарі намірені випустити на маршрути Києва електробуси

Головне
Всупереч блекауту: парламентарі намірені випустити на маршрути Києва електробуси

Подібну вимогу окрім Києва передбачають для кожного міста, де кількість жителів перевищує 250 тисяч осіб. Перейти на сучасний електротранспорт пропонують до 2030 року.

Законопроект №8172 уже рекомендував до розгляду в сесійній залі Комітет Верховної Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг.

Відповідно до документу, на міських автобусних маршрутах кількість електробусів у відсотковій частці серед парку автобусів має становити не менше 25% на 1 січня 2027 року та не менше 50% на 1 січня 2030 року.

Нині у автопарку «Київпастрансу» про електробуси мріють. Щоправда, в закупці такий транспорт вдвічі дорожчий за звичайні автобуси.

Про намір придбати за 319 млн грн 17 нових підприємство повідомляло на початку року. Київ претендував тоді на гроші, передбачені Кіотським протоколом, в рамках якого могли отримати фінансування Вінниця та Запоріжжя. Відповідно до договору на транспорт загалом передбачалося 24 млн євро, з них на 22% від суми претендувала столиця. Закупка електробусів була прописана і в офіційній програмі дій мера Віталія Кличка на 2022 рік.

Зрештою, 8 квітня мав відбутися аукціон щодо їх закупівлі, а до 31 грудня – вони мали бути доставлені до столиці. Проте, вочевидь, в умовах війни, не склалося. Тоді, відповідно до вимог покупця, зазначених на Prozorro, всі автобуси мали бути низькопідлоговими, з кондиціонерами, мати не менше 30 сидячих місць, 2022 року виготовлення. В комплекті до них – 13 зарядних станцій.  

Електробуси, які не поступаються за якістю від західноєвропейських невеликими партіями випускають на львівському підприємстві «Електрон». На початку цього року там обіцяли виготовити 250 одиниць для перевезення львівських пасажирів.

З огляду на загазованість повітря у столиці та особливості інфраструктури, у Києві можна щонайменше 80% автобусів на газу замінити на електротранспорт, заявляв тоді в коментарі «Українській енергетиці» експерт з питань транспорту Олександр Красноштан. Така заміна вигідна ще й тому, що за вартістю електроенергії електроавтобус вигідніше тролейбуса і трамвая у 8-10 разів. Водночас фахівець радив продумати, де вигідніше пускати електробус на батареї, а де тролейбус з функціями електробусу.

Також, за підрахунками керівника Асоціації ринку електромобілів Арсенія Абдураїмова, для заміщення маршруток Києву потрібно 500 електробусів, а мінімальна потреба міста складає 150 одиниць.

Нагадаємо, після прийняття рішення Київради про закупку електробусів, навіть називали, коли і на яких маршрутах столиці вони з’являться першими. А у 2020 році у столиці тестували електробус, щоправда, білоруського виробництва. Це відбувалося під час оголошення наміру в Україні замінити увесь громадський транспорт електричним.

КиївNews

Новини

29 Березня 2023

В Івано-Франківську у соборі перед службою ПЦУ розпилили газ. УПЦ (МП) каже: храм захопили «радикали»

28 Березня 2023

Федоров повідомив, що в Україні створені перші ударні роти безпілотників

Війська РФ завдали ракетного удару по Богодухову на Харківщині, постраждав літній чоловік

Вулицю в Хмельницькому назвуть на честь Монастирського – «Слуга народу»

США підтримують створення «гібридного трибуналу» для розслідування агресії Росії проти України

Розміщення ядерної зброї РФ в Білорусі не стане підставою посилювати мобілізацію – Веніславський

У Київській області сталася смертельна ДТП з двома загиблими

У Польщі заарештували іноземця за підозрою у шпигунстві на користь Росії

У Чехії можуть висунути звинувачення колишньому радянському військовому у справі про вибух на складі у 2014 році

Найзапекліші бої тривають за Бахмут, Авдіївку та Мар’їнку – Генштаб

27 Березня 2023

Окремих хвиль мобілізації немає, все відбувається у плановому порядку – Маляр

Генпрокуратура Росії визнала «небажаною» українську організацію «KpимSOS»

двоє людей загинули, 29 – поранені

Всі новини ⇢